"Assalamualaikum and hello everyone! Thanks for visiting my Blog. All the photos were taken by me, unless indicated otherwise. You can use or reproduce certain contents and images (except for personal notes/ journals) for personal use only."

Blog's quote: Biarlah apa yang ditulis memberi manfaat untuk yang lain, insyaAllah.

Thursday, October 6, 2011

Labah-labah kecik

Selamat pagi  Jumaat semua! :) Alhamdulillah, pagi ni panas, boleh la jemur baju...

Labah2 kecik keluar berjemur diwaktu pagi... 
Hari ini terasa nak share tentang pesanan arwah Abah yang selalu ingat di hati dan kepala ni, hehe:

Masa tingkatan lima dulu, memang tak pandai nak bergaul n berpakaian, bila pergi kelas tuisyen, 'terpakai' baju yang agak kecik/ ketat kot masa tu, huhuhu abah sayang saya, dia tegur... Dia tak kata banyak dan bukan dengan nada marah, katanya, "Ini takde baju besar sikit nak pakai?" Ini tu panggilan kat umah... lepas Abah cakap camtu, memang paham maksud dia, dia suh pakai yang sopan dan tak mendedahkan badan, huhuhu sampai ke hari ni memang selalu ingat pesan ni...insyaAllah harap sangat akan selalu menutup aurat  dengan sebetulnya.

Bukan sahaja aurat di luar rumah yang kena jaga malah aurat di internet juga! Kadang2 kita terupload gambar2 yang mendedahkan lengan tangan, atau mendedahkan kaki. Semoga wanita2 dan lelaki2 muslim tetap menjaga aurat, walaupun di mana sahaja, terutamanya di laman2 sosial n blog2... :) Sayang sekali apabila seseorang itu menjaga auratnya di luar rumah dan mendedahkannya di internet... :) Semoga kita sentiasa berada dalam rahmat dan petunjuk Allah...

Hidup pinjaman Allah yang singkat ini usah dipersia-siakan... insyaAllah...amin 

No comments: